Nowoczesne lekcje - Fundacja Orange
Pomiń nawigację
Strefa wiedzy

Nowoczesne lekcje

Dzisiejsza młodzież dorasta w otoczeniu technologii i nie zna świata bez internetu. Zobacz, jak prowadzić ciekawe, angażujące zajęcia dla uczniów, które uwzględniają ich potrzeby innego uczenia się i innego sposobu zdobywania wiedzy. A jednocześnie - rozwijać swoje kompetencje w pracy nauczyciela i edukatora i dbać o dobre relacje z młodzieżą. Korzystaj, inspiruj się i dziel się wiedzą z innymi.
  • Zalety internetu. Jakie możliwości stwarza nam dostęp do internetu?

    Często w naszych artykułach przestrzegamy Was przed różnymi zagrożeniami związanymi z korzystaniem z sieci – czy to na poziomie bezpieczeństwa, ...

  • Pedagogika pokoju pilnie potrzebna

    Wojenny dramat związany z brutalną rosyjską inwazją na Ukrainę powoduje kryzys humanitarny niespotykany w tej części Europy od kilkudziesięciu lat. ...

  • „Pedagogika serca” jako koło ratunkowe

    Każde zorganizowanie działanie społeczne, idea, metoda wychowawcza i edukacyjna zakorzeniona jest – świadomie lub nieświadomie – w konkretnej wizji człowieka ...

  • Między pasją a zawodem. Raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021

    W raporcie prezentujemy wyzwania i dylematy, z którymi mierzą się nauczycielki i nauczyciele, ale też różne role, które spełniają. Mamy nadzieję, ...

  • Czym są kompetencje cyfrowe i jak je rozwijać wśród uczniów i nauczycieli?

    Co myślisz, jak słyszysz hasło „kompetencje cyfrowe”? Czy to umiejętność zainstalowania potrzebnych aplikacji? Umiejętność zrobienia zakupów online? Bezpiecznego korzystania z ...

  • Jak zacząć? 10 wskazówek na temat wykorzystania TIK w edukacji - Tomasz Tokarz

    Sytuacja, z którą się zmagamy, to zjawisko, które w naukach społecznych nazywane jest czarnym łabędziem. Niespodziewany czynnik, który trudno było ...

  • Lekcje w sieci - Dawid Łasiński

    Kiedyś się bałem i nie robiłem, dziś się boję i robię Pamiętam jak dziś. Luty 2015 roku. Przeglądam Facebooka i ...

  • Kompetencje przyszłości zaklęte w przeszłości? - Agnieszka Jankowiak-Maik

    Nauczanie historii kojarzy się często z zakurzonymi archiwami i nudnymi datami. Przytłaczająca faktografia, setki nazwisk i wkuwanie na pamięć? Lekcje ...

  • Postaw na relacje - Marta Florkiewicz-Borkowska

    O tym, jak ważne są relacje w edukacji, o czerpaniu z doświadczenia i wiedzy uczniów Gdy myślę: relacje w edukacji ...

  • Cyfrowy dobrostan - Oktawia Gorzeńska i Ewa Radanowicz

    Jak pandemia pomogła we wkroczeniu w cyfrową nadświetlną i jakie były pierwsze kroki w budowaniu technologicznego wehikułu zmiany – mówią ...

  • O potrzebie wsparcia nauczycieli w zakresie korzystania z TiK w edukacji. Z doświadczeń projektu „Lekcja:Enter” - dr Paulina Sobiesiak-Penszko

    Korzystanie z technologii informacyjnych i komunikacyjnych (TiK) w edukacji to coraz częściej codzienna praktyka szkół i nauczycieli. W ostatnich miesiącach zmiany ...

  • Szkoła jutra - Magdalena Kaszulanis

    Szkoła jutra powinna być miejscem twórczych działań, rozwijania talentów, kształtowania kompetencji przyszłości. Powinna być otwarta na mądre, ewolucyjne zmiany i ...

  • Czego mogliśmy się nauczyć na poligonie edukacji zdalnej? - prof. Jacek Pyżalski

    Na wstępie muszę wyjaśnić tytułowe „militarne” porównanie. Wprowadzenie edukacji zdalnej zostało wymuszone względami epidemiologicznymi w marcu tego roku, kiedy polskie ...

  • Kryzys jako nauczka i okazja do zmiany - Kuba Wygnański

    O czym nie napiszę… Nie jestem naukowcem ani specem od edukacji. Jak wielu czytelników, mam swoje „porachunki” z systemem edukacji ...

  • Szkoła jutra – szkoła z ludzką twarzą - dr Konrad Ciesiołkiewicz

    Trudny czas trwającego wciąż kryzysu COVID-19 pokazał, jak dużą wartość ma to, co jest zasadniczą misją edukacji: rozwój osobisty, poznawczy, ...

  • Nowoczesna edukacja w Europie i na świecie w kontekście pandemii COVID-19

    Nowoczesna edukacja w Europie i na świecie w kontekście pandemii COVID-19 – przegląd danych wg Fundacji Pracownia Badań i Innowacji Społecznych Stocznia.

  • COVID-19 a edukacja – jak to robimy?

    Od lat pomagamy szkołom wprowadzać cyfrowe technologie na lekcje. Współpracujemy z tysiącami zaangażowanych nauczycieli, którzy z pasją wykorzystują nowe narzędzia ...

  • Edukacja zdalna nie dla wszystkich?

    Edukacja zdalna w czasach epidemii koronawirusa jest ogromnym wyzwaniem dla szkół, nauczycieli, uczniów i rodziców. Szybko przekonaliśmy się, jak wiele ...

  • Jak uczyć zdalnie w czasie kwarantanny? Poradnik dla nauczycieli

    W trudnym czasie kwarantanny większość nauczycieli przechodzi na tryb pracy online. Sytuacja przymusza nas wszystkich do nowych typów komunikacji i ...

  • Roboty edukacyjne - nauka przez technologię

    Roboty edukacyjne to elektroniczne urządzenia, którymi można zdalnie sterować i które można zaprogramować. Na rynku jest wiele rodzajów interaktywnych robotów ...

  • Jak wykorzystać technologie w edukacji?

    Bardzo ucieszyliśmy się na wieść, że Zyta Czechowska - świetna nauczycielka, z którą współpracujemy w #SuperKoderach - otrzymała tytuł Nauczyciela ...

  • Języki programowania dla dzieci. Który będzie odpowiedni?

    Pisaliśmy już o zaletach programowania i kodowaniu w szkole. Poniżej prezentujemy nasz przewodnik na temat 8 najpopularniejszych języków programowania dla ...

  • Programowanie dla dzieci. Od czego zacząć naukę?

    Masz dzieci i obiło Ci się o uszy, że nauka kodowania to temat na topie? Chcesz dowiedzieć się jak zacząć ...

  • Jak nakręcić film o wiośnie? Przewodnik po aplikacjach wideo

    Cieplejsze temperatury i dłuższe dni zachęcają do wybrania się w plener. Dokumentowanie zmian zachodzących w przyrodzie może być świetnym tematem na ...

  • Nowy scenariusz zajęć o oszczędzaniu energii

    W czasie zajęć dzieci mogą zapoznać się z następującymi zagadnieniami: czym jest energia i do jakich celów jej potrzebujemy czym ...

  • Kiedy internet staje się nauczycielem kodowania

    Internet – naturalne środowisko życia współczesnych nastolatków – jest ogromnym zbiorem treści mądrych i potrzebnych oraz… mniej mądrych i mniej ...

  • Wyjaśniamy, w jaki sposób #SuperKoderzy zmieniają polskie szkoły

    3 września to nie tylko początek roku szkolnego, tego dnia wystartowała również kolejna edycja naszego programu dla szkół - #SuperKoderzy. ...

  • "MegaMisja z Psotnikiem" - nowe podejście do edukacji

    Na początku stycznia zadebiutowała aplikacja mobilna Fundacji Orange - "MegaMisja z Psotnikiem". Krzysztof Kosiński, koordynator programu MegaMisja w rozmowie z ...

  • Kodowanie kształtuje charakter!

    Niewątpliwie żyjemy w czasach, gdy programowanie stało się modnym i dochodowym zawodem. Mimo to w popkulturze wciąż utrwalony jest ...

  • Programowanie rozwija, zatem mądrze uczmy programować

    Żyjemy w coraz bardziej złożonym świecie, w którym ważną i coraz ważniejszą rolę w służbie człowieka pełnią nowoczesne technologie. Będzie ...

  • Wolontariat kompetencji Orange, czyli skąd drony w szkołach?

    Jest moc: ponad 100 wolontariuszy z Centrum Badawczo-Rozwojowego Orange Polska i Fundacji Orange przeprowadziło zajęcia dla 2 tysięcy uczniów z ...

  • Przedmiot: programowanie

    Nauka kodowania stała się w ostatnich latach jednym z najbardziej nośnych trendów edukacyjnych. Jakie miejsce zajmuje w realiach polskiej szkoły?