MegaMisja - Fundacja Orange

Otwórz / zamknij menu mobilne

Menu główne

Wyszukiwarka

MegaMisja

MegaMisja

  • MegaMisja dla świetlic szkolnych

    MegaMisja dla klas 1-3 szkół podstawowych

    MegaMisja to nowoczesny program cyfrowej edukacji dla dzieci z klas 1-3 szkoły podstawowej. Fundacja Orange odpowiada w ten sposób na realną potrzebę edukacji cyfrowej najmłodszych. Program obejmuje swoim zasięgiem już kilka tysięcy dzieci w całej Polsce.

    W szkołach zakwalifikowanych do MegaMisji nauczyciele prowadzą 10-miesięczny cykl zajęć. Organizują je w ramach lekcji albo na świetlicy. Dzieci zdobywają ważne w cyfrowym świecie kompetencje, uczą się jak kreatywnie korzystać z nowych technologii, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć w sieci wiarygodne informacje, jakie treści publikować. Dowiadują się jak unikać niebezpieczeństw i chronić swoją prywatność w sieci. Zdobywają także umiejętności praktyczne, m.in. tworzą i obrabiają proste grafiki, dźwięki, filmy; uczą się, jak organizować kampanie społeczne. To wszystko poprzez zabawę – forma programu opiera się na grze edukacyjnej (grywalizacji) z animowanymi bohaterami, którzy mają mnóstwo pytań oraz kłopotów, a dzieci pomagają im je rozwiązywać. Pracując w grupach i podejmując kolejne zadania, dzieci zdobywają punkty, które zamieniają na „realne” nagrody dla swojej świetlicy – sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, gry, zabawki edukacyjne. MegaMisja nie polega jedynie na zajęciach przy komputerze – uczniowie rysują, wycinają, dyskutują. W ten sposób ćwiczą także ważne kompetencje społeczne: umiejętność współpracy i osiągania kompromisów.

  • Skąd pomysł?

    Dwie pierwsze edycja MegaMisji były skierowane do świetlic szkolnych. Start programu poprzedziliśmy badaniami na temat stanu świetlic szkolnych w Polsce.

    Zobaczcie pełen raport otwarcia programu MegaMisja

    Od roku szkolnego 2017/2018 zapraszamy do MegaMisji także uczniów, którzy nie korzystają z zajęć na świetlicy. Dotychczas do programu zakwalifikowało się 600 szkół z całej Polski.

    MegaMisja skąd pomysł
  • gra i nauka dla dzieci

    Gra i nauka dla dzieci

    Przebieg programu oparty jest na fabularyzowanej grze (grywalizacji), która przenosi dzieci do cyfrowego laboratorium i pełnej przygód MegaMisji. Wykonując kolejne zadania, dzieci pomagają bohaterom historii sprawnie poruszać się wśród cyfrowych wynalazków i chronić je przed figlami Psotnika.

    Na realizację zajęć wystarczy jedna godzina tygodniowo, prowadzi je nauczyciel lub wychowawca świetlicy w oparciu o materiały z programu.

    Zobacz stronę MegaMisji - Gra i nauka dla dzieci

Ostatnio w MegaMisji