Finał AI for Youth - Fundacja Orange

Otwórz / zamknij menu mobilne

Menu główne

Wyszukiwarka

Finał AI for Youth

Finał AI for Youth

Finał AI for Youth

Za nami wirtualny finał projektu AI for Youth. Mimo roku pełnego wyzwań, mamy co świętować. To ciekawe pomysły i nowe kompetencje uczestników tego projektu. Realizujemy go wspólnie z firmą Intel i Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym, aby wspierać uczniów i nauczycieli w lepszym rozumieniu zastosowań i możliwości sztucznej inteligencji (AI).

Galeria zdjęć

  • W projekcie AI for Youth nauczyciele zdobyli nowe kompetencje i poznali możliwości sztucznej inteligencji. Po dedykowanych szkoleniach inspirowali uczniów do realizowania ich własnych inicjatyw społecznych wykorzystujących AI. W tej edycji młodzi uczestnicy stworzyli lącznie 26 autorskich projektów społecznych z wykorzystaniem pomysłów na zastosowanie sztucznej inteligencji. Realizowana była w całości w sposób zdalny.

    Projektowi towarzyszył konkurs na najciekawsze pomysły, które zostały objęte opieką mentorów z Intela. Eksperci wybrali 5, a 2 z nich otrzymały nagrody główne.

    • I nagroda– „Mike The Glove”, projekt stworzony przez uczniów z Liceum Ogólnokształcącego im. Kazimierza Wielkiego w Kole. To wizja ekosystemu narzędzi, który ułatwia osobom z niepełnosprawnościami wykonanie pewnych czynności poprzez automatyzację.

    • II nagroda w konkursie – „Biometria oparta o EKG”, projekt stworzony przez ucznia z Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie. To pomysł na wykorzystanie sieci neuronowych w celu biometrycznej idenyfikacji osoby na podstawie samego sygnału EKG.

     

    3 projektom przyznano wyróżnienia:

    Zmęczenie plagą dzisiejszego świata - detekcja oraz analiza użytkownika”,projekt stworzony przez ucznia z Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Iłży. To detektor zmęczenia, który ma na celu rozpoznanie ryzyka zaśnięcia użytkownika poprzez analizę danych.

    "BreedSelector - inteligentny dobór rasy psa na podstawie wywiadu", pomysł na aplikację stworzony przez uczniów z Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Tarnowie. Wykorzystując algorytmy sztucznej inteligencji, aplikacja dobiera odpowiednią rasę psa do potrzeb i możliwości osoby poszukującej zwierzęcia. Dokonuje tego na podstawie udzielonych w ankiecie odpowiedzi, a także przesłanych zdjęć psów.

    Bike4Map”, projekt uczniów z Zespołu Szkół Technicznych w Płocku i Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszko w Gostyninie. „Bike4Map” to aplikacja dla miłośników kolarstwa i turystki rowerowej, która wyszukuje trasy rowerowe o różnym poziomie trudności, stopniu przewyższeń, długości oraz typie nawierzchni w danej miejscowości w Polsce. Dodatkowo program znajduje przy trasach punkty serwisowe i zaleca odpowiedni rower.

    Gratulujemy nagrodzonym, wyróżnionym i wszystkim uczestnikom udziału w projekcie i tworzenia swoich pomysłów.

    AI for Youth to globalny program zainicjowany w Polsce przez firmę Intel®, skierowany dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Obecnie program jest wdrażany w 15 krajach na całym świecie, ale to w Polsce wystartował jako pierwszy w regionie. Partnerami zaangażowanymi w szkolenia byli Ogólnopolska Sieć Edukacyjna, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Sieć Edukatorów Konsorcjum PIONIER Research & Classroom oraz Fundacja Zwolnieni z Teorii.

    Opisy wyróżnionych projektów znajdziecie na wielkifinal.zwolnienizteorii.pl/AIforYouth

    null

    Autor:

    Opublikował: Fundacja Orange