- atrakcyjności pracy zgłoszeniowej (pomysł, zaangażowanie w przygotowanie) w skali od 0 do 3,
- obecności tematyki programowania, nowych technologii i kompetencji cyfrowych, świadczące o zrozumieniu idei programu #SuperKoderzy w skali od 0 do 3,
- zaangażowania dzieci jako odbiorców inicjatywy w przygotowanie pracy konkursowej w skali od 0 do 3.
Aktualności
#SuperKoderzy w pytaniach i odpowiedziach
Rusza nabór szkół do #SuperKoderów – naszego programu dedykowanego uczniom klas 4-8, w którym uczą się podstaw programowania i robotyki. Poniżej znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane nam pytania związane z tym programem.
1. Czym są #SuperKoderzy?
#SuperKoderzy to nieodpłatny, 10-miesięczny ogólnopolski program edukacyjny kierowany do uczniów klas 4- 8 szkół podstawowych. Jest częścią misji społecznej Fundacji Orange, w ramach której uczymy dzieci i młodzież, jak z technologii korzystać w odpowiedzialny i wartościowy sposób. Więcej o inicjatywie przeczytasz tutaj: https://fundacja.orange.pl/nasze-programy/superkoderzy2. Na czym polega program #SuperKoderzy?
#SuperKoderzy to nauka programowania dla uczniów klas 4-8, ale to także sposób na urozmaicenie i unowocześnienie zajęć szkolnych. Szkoły, które na podstawie zgłoszeń zostaną zakwalifikowane do programu #SuperKoderzy, wybierają jedną z czternastu ścieżek tematycznych przypisanych do danego przedmiotu szkolnego (a także do nauczania w klasach integracyjnych i szkołach specjalnych). Każda zawiera materiały dydaktyczne na co najmniej dziesięć lekcji przygotowanych zgodnie z podstawą programową. Każda ze szkół, która została wybrana do programu, otrzyma też grant na zakup sprzętu komputerowego i pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć w ramach wybranej ścieżki, na przykład na zestawy robotów. Dodatkowo, Fundacja Orange zapewnia dwóm nauczycielom z każdej szkoły profesjonalne szkolenie, które przygotuje ich do prowadzenia zajęć w oparciu o #SuperKoderów oraz wsparcie doświadczonych edukatorów przez cały czas trwania projektu. Podczas spotkań w trakcie lekcji, dzieci uczą się programowania w praktyce i pogłębiają wiedzę z danego przedmiotu. Rozwijają też kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w zespole.
4. Na jakich przedmiotach mogą funkcjonować #SuperKoderzy?
Program stworzony został z myślą o uczniach klas 4-8. Scenariusze zajęć są zgodne
z podstawą programową przedmiotów: matematyki, informatyki, fizyki, techniki, przyrody, biologii, geografii, historii, muzyki, języka polskiego, angielskiego i niemieckiego oraz zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W 2021 roku zapraszamy również do wyboru nowej ścieżki edukacyjnej łączącej wiedzę z geometrii z drukiem 3D.
5. Czy udział w programie #SuperKoderzy jest płatny?
Nie, udział w programie #SuperKoderzy jest całkowicie bezpłatny. Zarówno szkoły, jak i nauczyciele nie ponoszą żadnych dodatkowych kosztów.
6. Czy rodzice ponoszą jakieś koszty udziału dziecka w programie?
Nie, program jest całkowicie bezpłatny.
7. Czy tylko szkoły mogą brać udział w rekrutacji do #SuperKoderów?
Tak. Do programu #SuperKoderzy mogą zgłaszać się szkoły podstawowe publiczne lub niepubliczne o uprawnieniach publicznych, w których działają klasy 4-8.
8. Kto może zgłosić szkołę do udziału w programie #SuperKoderzy?
Zgłoszenia może dokonać nauczyciel, który chce być Liderem projektu na terenie szkoły, za zgodą jej dyrekcji lub sam dyrektor.
9. Czy rodzice mogą zgłosić udział szkoły w programie?
Nie, rodzice nie mogą bezpośrednio zgłaszać szkół do programu. W rekrutacji mogą brać udział tylko osoby reprezentujące szkoły podstawowe – nauczyciele, dyrektorzy. Rodzice mogą przekazać informacje o programie #SuperKoderzy nauczycielom lub dyrektorowi szkoły swojego dziecka i zachęcić ich do wzięcia udziały w naborze.
10. Na jakich zasadach wybierane są szkoły, które wezmą udział w #SuperKoderach?
Wyboru szkół do programu dokonuje Komisja Rekrutacyjna, która ocenia wszystkie prawidłowo złożone wnioski, zawierające pracę konkursową dołączoną do formularza.
Praca ta powinna być zaproszeniem #SuperKoderów do szkoły i odpowiadać na wyzwanie: „Pokaż swój SuperKoderski zespół oraz odpowiedz, dlaczego chcecie zostać #SuperKoderami?”.
Prace konkursowe mogą być wykonane dowolną techniką np. podczas lekcji on-line (dokument word, exel, kolaż zdjęć, prezentacja, animacja, film, inna).
Komisja będzie rozpatrywać nadesłane prace pod kątem: