Rusza druga edycja konkursu Nauczyciel Jutr@ - Fundacja Orange
Pomiń nawigację

Aktualności

Rusza druga edycja konkursu Nauczyciel Jutr@

grafika z napisem "Lekcja Układ Słoneczny" oraz z elemenatmi astronomicznymi jak planety i astronauci

Już od dzisiaj możecie zgłaszać siebie i znanych Wam nauczycieli i nauczycielki do konkursu Nauczyciel Jutr@. Organizujemy go wspólnie z Głosem Nauczycielskim, aby wyróżnić nauczyciela lub nauczycielkę, która ma odwagę uczyć inaczej i uwzględniać potrzeby młodych ludzi wychowywanych w świecie cyfrowym. Konkurs towarzyszy znanemu od lat konkursowi Nauczyciel Roku. Zgłoszenia do obydwu przyjmowane są do 9 września.

Nauczyciel Jutr@ to tytuł, którym zostanie uhonorowana osoba otwarta na nowoczesne podejście do edukacji, która stawia potrzeby swoich uczniów i uczennic w centrum uwagi, podąża za ich zainteresowaniami, a współpracę z nimi opiera na partnerskiej relacji. Nie musi być obeznana z nowinkami technologicznymi, ale ma odwagę stawiać pierwsze kroki w innym, mniej tradycyjnym podejściu do uczniów.

W swojej pracy wyróżnia się m.in.:  

    Do Konkursu zgłosić mogą się czynni zawodowo nauczyciele i nauczycielki ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych, oraz placówek oświatowych. Tak jak w Konkursie Nauczyciel Roku kandydatów mogą zgłaszać także inni nauczyciele, dyrekcja szkół lub placówek oświatowych, rodzice uczniów czy sami uczniowie. Formularz zgłoszeniowy i regulamin Konkursu dostępny jest na stronie https://glos.pl/nauczycieljutra   

    Jury Konkursu pod przewodnictwem prof. Stefana M. Kwiatkowskiego, wiceprzewodniczącego Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk wybierze 10 nominowanych i spośród nich laureata lub laureatkę. Nagrodą główną jest wizyta studyjna w szkołach w Finlandii, której system edukacji uznawany jest za jeden z najlepszych na świecie. Finał Konkursów Nauczyciel Jutr@ i Nauczyciel Roku zaplanowany jest na 11 października 2022 roku w Warszawie.

    Tytuł Nauczycielki Jutr@ w 2021 roku otrzymała Joanna Mikusek – Przystajko, nauczycielka etyki w Społecznym Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Kudowie-Zdroju. Pedagożka zyskała uznanie jury Konkursu, bo jako etyczka i humanistka postanowiła podążać za potrzebami swoich uczniów i zaczęła odważnie rozwijać swoje kompetencje cyfrowe. Dzięki temu, realizowała ciekawsze zajęcia dla młodych - a  właściwie wspólnie z nimi, na przykład programując na lekcjach etyki roboty, które poruszały się od wybranej wartości do drugiej. Miała też odwagę uczyć się od swoich uczniów, jak sprawniej korzystać z cyfrowych rozwiązań.