Współczesne urządzenia elektroniczne, zaawansowane projekty przestrzenne, plotery laserowe – to jedynie przykłady tego, do czego wykorzystywane są obecnie nowe technologie. Nie dziwi nas już to, że stały się one integralną częścią naszego życia. Wiedza na ich temat umożliwia nam korzystanie z możliwości i potencjału technologii oraz realizację wielu naszych własnych, nieraz bardzo kreatywnych pomysłów.
Poniższe scenariusze pozwolą na poznanie od podstaw projektowania wektorowego, przestrzennego oraz elektroniki i programowania. Zajęcia przewidują również praktyczne wykorzystanie nowej wiedzy do stworzenia własnych koncepcji: projekty wektorowe posłużą do wydrukowania spersonalizowanej zakładki do książki, na drukarce 3D będzie można wydrukować brakujący pionek do gry, a wiedza z zakresu elektroniki posłuży do zaprogramowania symulatora szlabanu, otwierającego się automatycznie dzięki czujnikowi ruchu.
Wiek uczestników: 11+
Czas trwania każdego warsztatu: 9 godzin (3 spotkania po 3 godziny)
Pobierz scenariusze:
Tinkercad i druk 3D
Wektory i ploter laserowy
Mikrokontrolery
Pobierz scenariusze w języku angielskim:
Tinkercad and 3D printing
Vectors and laser plotter
Microcontrollers
Tekst: Maciej Naskręt, Piotr Pobłocki
Koordynacja: Karolina Guzek
Scenariusze dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0.
Scenariusze zostały stworzone przez Stowarzyszenie Robisz.to w ramach projektu „YouthLab” we współpracy z Fundacją Orange.
Projekt realizowany w ramach międzynarodowej inicjatywy Orange Digital Center.