Kampania Rowerowy Maj potrwa do 30 maja. Jej celem jest zachęcenie uczniów do jak najczęstszego podróżowania rowerem. Aby osiągnąć mierzalny rezultat, organizatorzy akcji zaprosili szkoły, które zaangażowały się w kampanię, do rywalizacji.
Mechanizm Rowerowego Maja jest bardzo prosty. Za każdy dojazd rowerem do szkoły uczeń otrzymuje dwie naklejki – jedną z nich przyklei na plakacie klasowym, a drugą w swoim dzienniczku. Im więcej przejazdów od 7 do 30 maja, tym bardziej atrakcyjne nagrody indywidualne i grupowe. W puli potencjalnych nagród są między innymi zajęcia w FabLab powered by Orange, czyli multimedialnym centrum Fundacji Orange i Stowarzyszenia Robisz.to w centrum Warszawy. Podczas ich trwania, dzieci poznają tajniki druku 3D i plotera laserowego.
W warszawską odsłonie akcji, którą koordynuje Urząd Miasta, zaangażowało się 112 szkół (łącznie 60 tys. uczniów z ponad 3 tys. klas). W każdej szkole nad przebiegiem kampanii czuwają nauczyciele koordynatorzy. - Zachęcamy do aktywności na świeżym powietrzu i korzystania ze środków transportu poruszanych siłą mięśni oraz posiadających kółka. Na lekcje – oprócz rowerów można też dojechać na hulajnodze, rolkach lub deskorolce – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.
To już trzecia edycja akcji, z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. (grafika - UM Warszawa)
Oficjalny start rywalizacji w ramach Rowerowego Maja poprzedziły warsztaty w szkołach, uczestnicy dowiedzieli się na nich m.in. jak bezpiecznie poruszać się po drodze, prawidłowo zapiąć rower do stojaka i dlaczego warto być aktywnym.
Podsumowanie akcji i wręczenie nagród odbędzie się 9 czerwca. Ulicami Warszawy przejedzie wtedy parada rowerowa, będzie też piknik przy Parku Fontann.