Fundacja Orange partnerem Tygodnia z Internetem - Dla mediów - Fundacja Orange
Pomiń nawigację

Aktualności

Fundacja Orange partnerem Tygodnia z Internetem

Rozpoczął się ogólnoeuropejski Tydzień z Internetem (14-20 marca). Motywem przewodnim kampanii jest świadome korzystanie z sieci i bezpieczne e-zakupy. Do edukacji na ten temat włączyło się ponad 400 placówek w Polsce - bibliotek, szkół, organizacji społecznych i świetlic komputerowych. Fundacja Orange jest partnerem inicjatywy.

Polska jest na 20.miejscu pośród 30 krajów europejskich pod względem odsetka osób kupujących online. W 2015 roku prawie 40 proc. Polaków (około 11 milionów osób) kupowało towary i usługi na użytek prywatny przez internet, wynika z danych GUS . Transakcje online częściej robią mieszkańcy dużych miast – 50 proc., niż wsi, gdzie wskaźnik ten wynosi niecałe 30 proc. Zakupy w sieci najczęściej wykonują osoby w wieku 25-34 lata (64 proc.), najrzadziej 65-74latki (6 proc.). 
 

Ogólnoeuropejska kampania Tydzień z Internetem (Get Online Week) – organizowana w dniach 14 – 20 marca 2016, ma na celu przybliżać ludziom praktyczne zastosowania internetu. W tym roku skupia się na świadomym korzystaniu z sieci i zakupach online, po to, aby internauci potrafili chronić swoje dane, tworzyć silne hasła do kont, weryfikować wiarygodność sklepów internetowych, bezpieczeństwo płatności i by znali swoje prawa i obowiązki jako konsumentów. Organizatorzy udostępnili specjalne scenariusze spotkań, które można przeprowadzić w bibliotekach, szkołach czy pracowniach komputerowych. Swój udział w ich organizowaniu zadeklarowało ponad 400 placówek w Polsce, w tym multimedialne Pracownie Orange w małych miastach i wsiach.
 

Na stronie akcji (www.rejestracja.frsi.org.pl/pr/tzi16) można sprawdzić, która instytucja w okolicy włączyła się w Tydzień z Internetem i zaprasza mieszkańców na zajęcia. Znajdują się tam także materiały od partnerów kampanii - dodatkowe scenariusze spotkań dotyczące bezpieczeństwa danych, lekcje online dla rodziców czy linki do stron z informacjami o prawach konsumenckich. 


- Wiemy, że coraz więcej ludzi kupuje online. Tegoroczny Tydzień z Internetem dostarcza wiedzy o tym, jak sprawić, aby te transakcje były bezpieczne i bezproblemowe. Tylko wtedy będą prawdziwym ułatwieniem. – mówi Ewa Krupa, prezeska Fundacji Orange, partnera akcji. Do odpowiedzialnych zakupów w sieci warto też przygotować dzieci. Dlatego zachęcamy do skorzystania z platformy e-learningowej „Bezpiecznie Tu i Tam”, która dostępna jest bezpłatnie na www.fundacja.orange.pl/kurs Do tej pory skorzystało z niej 8 tys. osób - dodaje. W ramach Tygodnia z Internetem Fundacja Orange przeprowadzi także trzecią edycję warsztatów #Superkoderzy czyli naukę podstaw programowania dla dzieci i młodzieży z 5 małych miast i wsi, w których działają Pracownie Orange.     
 

Inauguracja tegorocznej kampanii odbywa się w sieci – każdy internauta może rozwiązać specjalnie przygotowany quiz na stronie akcji www.tydzienzinternetem.pl, który jest okazją do zabawy, ale też do przyswojenia ważnych informacji o zasadach bezpiecznych zakupów w sieci. Wynikami można podzielić się w mediach społecznościowych - na Facebooku i na Twitterze (#TZI2016). 


Fundacja Orange od 10 lat działa na rzecz podnoszenia cyfrowych kompetencji Polaków. Nauczyła 38 tys. dzieci zasad bezpiecznego internetu, zaangażowała 25 tys. dzieci i młodzieży w projekty z wykorzystaniem nowych mediów. Zakłada i pomaga prowadzić multimedialne pracownie dla mieszkańców małych miast i wsi, w których mogą skorzystać z sieci, komputerów oraz kursów. Prowadzi program edukacyjny dla świetlic szkolnych -  MegaMisja. Jest jedyną fundacją wśród firm telekomunikacyjnych w Polsce.



Dodatkowych informacji udziela:

Antonina Bojanowska, koordynator ds. komunikacji, Fundacja Orange

e-mail: antonina.bojanowska@orange.com

tel.: (+48) 22 527 40 24   kom: (+48) 509 84 86 82
 

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange

Wojciech.Jabczynski@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Infografika DO POBRANIA