Inspirujemy z okazji Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego - Dla mediów - Fundacja Orange
Pomiń nawigację

Aktualności

Inspirujemy z okazji Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego

17 maja, przy okazji Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacja Orange rozpoczyna kampanię pod hasłem "Włącz się z głową". Akcja ma na celu inspirowanie młodych ludzi do twórczego i mądrego korzystania z internetu i cyfrowych narzędzi. Do projektu przyłączyły się znane osoby ze świata kultury i mediów m.in. wokalistka, aktorka Olga Bończyk i Lider Cyfryzacji w Polsce - Włodzimierz Marciński.

"Dzięki internetowi, tej uniwersalnej bazie wiedzy /.../ nigdy jeszcze w historii ludzkości tak wiele osób nie było zaangażowanych w opracowywanie nowych wynalazków i idei"

Internet i cyfrowe narzędzia stają się częścią naszej codzienności, towarzyszą nam w pracy, nauce, rozrywce czy komunikacji. Jak obliczyli naukowcy, każdego dnia wysyłamy 247 mld e-maili, a 5,4 mld ludzi komunikuje się za pomocą SMSów. Tylko w 2011 roku wykonano 375 mld cyfrowych zdjęć (to 10 proc. wszystkich fotografii zrobionych w historii świata), a nagrania video w serwisie YouTube oglądano 4 mld razy. Łącznie odbieramy 34 gigabajty informacji dziennie - jest to równoważnośćinfo rmacji zawartej w 34 tysiącach książek liczących po 500 stron2.

Pomimo tego wielu młodych ludzi wciąż nie wie, jak w pełni wykorzystywać potencjał Internetu i technologii do rozwoju swoich pasji i kompetencji. W dobie niemal nieograniczonego dostępu do
nowoczesnych narzędzi, coraz częściej wyzwaniem staje się umiejętne i twórcze korzystanie z dobrodziejstw, jakie daje cyfryzacja. Szczególnie przez dzieci i młodzież.

Drogowskazem w dzisiejszym świecie ma być rozpoczynająca się właśnie kampania Fundacji Orange "Włącz się z głową", której celem jest inspirowanie ich do pożytecznego korzystania z Internetu i nowych technologii. Warto, aby dzieci i młodzież, otoczeni cyfrowymi narzędziami, potrafili wykorzystywać je nie tylko do zabawy i komunikacji, ale też do edukacji, do udziału w kulturze, w życiu społeczności lokalnych i do pomagania innym. W ten sposób inwestują także w rozwój swoich kompetencji cyfrowych, niezbędnych do życia w XXI wieku.
Przy odpowiednim stosowaniu nowoczesnych narzędzi młodzi ludzie mogą rozwijać swój potencjał. Uczestnicząc w programach Fundacji Orange budują wirtualne mapy miast, przygotowują
audiodeskrypcję filmów dla niewidomych, tworzą filmy metodą poklatkową, kręcą teledyski do tradycyjnych piosenek ludowych i tworzą ich remiksy, budują roboty, organizują medialaby i animują
komiksy edukacyjne. Internet umożliwia im także włączanie się w e-wolontariat - pomaganie online.

"Pragniemy zainicjować debatę wobec swoistego stereotypu, że nowe technologie są tylko zagrożeniem i pułapką dla młodych. Warto szerzyć wiedzę o dobrych, sprawdzonych praktykach, które
w sposób naturalny i twórczy pozwalają młodym obcować z nowymi technologiami w działaniach edukacyjnych, kulturalnych i w rozwijaniu ich pasji." - mówi Jadwiga Czartoryska, Prezes Fundacji
Orange.

Nauczyciel kraju ojczystego. Księga Jubileuszowa dedykowana Profesorowi Kazimierzowi Denkowi w 80. rocznicę urodzin i półwiecze pracy twórczej, Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Twórczych, Szczecinek 2012, s. 301-320.

W ramach kampanii Fundacji Orange uruchomiona zosta a specjalna ł podstrona projektu na www.fundacja.orange.pl, na której sukcesywnie będą się pojawiać inspiracje i dobre praktyki. W
czerwcu ogłoszony zostanie konkurs z cennymi nagrodami. A już dziś można znaleźć tam krótkie filmy z udziałem osób, na co dzień wykorzystujących narzędzia
cyfrowe. O swoich doświadczeniach opowiedzieli Olga Bończyk - znana aktorka, wokalistka i artyści z Good Looking Studio tworzący wielkoformatowe murale. Swoimi przemyśleniami na temat potencjału internetu podzielił się Włodzimierz Marciński - Lider Cyfryzacji, Pełnomocnik Ministra Administracji i Cyfryzacji ds. Rozwoju Kompetencji Cyfrowych w Administracji. Jest także spot z udziałem e-wolontariuszki, która pomaga młodzieży przez Internet i z przedstawicielką Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie, które współtworzy internetowe Muzeum Dźwięku.

Akcja rozpoczęła się 17 maja 2013, w Światowym Dniu Społeczeństwa Informacyjnego, który ustanowiony został przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 2006 roku. W ramach obchodów na całym
świecie organizowane są wydarzenia poświęcone m.in. nowym technologiom i ich roli w rozwoju gospodarczym i społecznym. Są one również okazją do omówienia wyzwań związanych z coraz
powszechniejszym dostępem do nowych mediów. Kampania "Włącz się z głową" potrwa do października br.

Informacja prasowa_Fundacja Orange inspiruje_Wcz si z gow_17_05_2013.pdf