Przez najbliższe trzy tygodnie we wtorkowe i czwartkowe poranki mamy propozycję dla uczniów klas 4-6. Są to webinaria, w czasie których Wasze dzieci zapoznają się z wieloma możliwościami stworzonej przez specjalistów z MIT platformy Scratch. Sami wykonają proste animacje, interaktywne kartki świąteczne, aby w czasie finalnych zajęć… zbudować własną grę platformową. W tę ciekawą przygodę zabiorą Was nasi świetni trenerzy w #SuperKoderach:
Joanna Apanasewicz i
Jacek Ścibor.
- 24 marca, wtorek, godz. 10.00-11.00: podstawy Scratcha
Poznajemy Scratcha. Jeśli uczniowie już znają to środowisko, będą mogli uporządkować wiedzę. Na przykładzie prostego projektu typu akwarium dzieci poznają funkcjonalności programu i możliwości platformy (zakładanie kont, studio).
- 26 marca, czwartek, godz. 10.00-11.00: animacja w Scratchu
Tworzymy animację w Scratchu. Zobaczymy, jakie daje możliwości na przykładzie animacji motyla. W ramach pracy nad projektami po zajęciach online dzieci mogą wykonać animację przedstawiając swoje pasje.
- 31 marca, wtorek, godz. 10.00-11.00: stwórz swoją pierwszą grę
Tworzymy pierwszą prostą grę, polegającą np. na zbieraniu jabłek do koszyka lub pogoni kota za myszą. Uczestnicy poznają mechanikę i zasady tworzenia gier.
- 2 kwietnia, czwartek, godz. 10.00-11.00: zaprogramuj interaktywną kartkę wielkanocną
Wysyłanie życzeń online to już coraz częstszy zwyczaj. A gdyby tak stworzyć własną, animowaną, interaktywną kartkę świąteczną i wysłać ją znajomym czy członkom rodziny, z którymi nie możemy się spotkać? Ze Scratchem i umiejętnościami z poprzednich warsztatów to nic trudnego!
- 7 kwietnia, wtorek, godz. 10.00-11.00: stwórz platformówkę cz. 1
Na podstawie wcześniejszych doświadczeń nauczymy się tworzyć prawdziwą, bardziej rozbudowaną grę, tzw. platformówkę. Zajęcia podzielone są na 2 części.
- 9 kwietnia, czwartek, godz. 10.00-11.00: stwórz platformówkę cz. 2
Na podstawie wcześniejszych doświadczeń nauczymy się tworzyć prawdziwą, bardziej rozbudowaną grę, tzw. platformówkę. Zajęcia podzielone są na 2 części.
Aby wziąć udział w zajęciach, wystarczy:
- być przed komputerem chwilę przed godziną 10.00
- kliknąć w link https://fundacjaorange.clickmeeting.com/superkoderzy.
- podać imię/ ksywkę i adres email
Nie. Platforma clickmeeting działa przez przeglądarkę. Podobnie środowisko Scratch. Jeśli jednak chcecie zadbać o pełną stabilność i mieć pewność, że aplikacja będzie działać bez zarzutu, możecie zainstalować wcześniej wersję do pracy offline, do pobrania pod adresem
https://scratch.mit.edu/download.
Z założenia zajęcia są pomyślane jako propozycja dla dzieci, bez konieczności angażowania Was – rodziców. W zależności od poziomu technicznego dzieci, potrzebna może być pomoc w dołączeniu do webinarium. W jego trakcie młodzi uczestnicy mogą też konsultować się i sami zadawać pytania na czacie.
Tak. Nagrania webinarów będą dostępne na
kanale Fundacji Orange na YouTube.
Jeśli potrzebujecie więcej internetu, aby wziąć udział w Porankach, zobaczcie akcję specjalną Orange Polska. Szczegóły znajdziecie na
Blogu Orange.
Serdecznie zapraszamy! Zostańcie w domu, bądźcie zdrowi i powitajcie w swoich domach młodych #SuperKoderów :)