Premiera raportu "Odpowiedzialny Biznes" - Fundacja Orange

Otwórz / zamknij menu mobilne

Menu główne

Wyszukiwarka

Premiera raportu "Odpowiedzialny Biznes"

Premiera raportu "Odpowiedzialny Biznes"

Premiera raportu "Odpowiedzialny Biznes"

Właśnie ukazał się raport „Odpowiedzialny Biznes”, który jest wypełniony inicjatywami firm działających w Polsce. Wśród działań Orange są również te, które realizujemy w naszej Fundacji

Galeria zdjęć

  • Raport, tworzony przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, jest budowany w odniesieniu do siedmiu obszarów definiowanych przez normę ISO 26000. Orange Polska jest partnerem Forum Odpowiedzialnego Biznesu już od 15 lat.

    Tak o raporcie i współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu mówi Wojciech Jabczyński – rzecznik Orange Polska

    Kiedy 15 lat temu przystępowaliśmy do Forum Odpowiedzialnego Biznesu, idea społecznej odpowiedzialności była dla nas nowa. Tworzyliśmy pierwszy raport CSR, zaczęliśmy układać naszą strategię podejścia do CSR i potrzebowaliśmy na tej drodze partnera i znaleźliśmy go właśnie w Forum Odpowiedzialnego Biznesu. I tak idziemy już razem od 15 lat. Uważam, że w tej chwili uczymy się od siebie nawzajem i to jest fajna nauka. Dzięki FOB mamy dostęp do nowych trendów, ciekawych projektów i przede wszystkim sieci partnerów. W zamian dajemy praktyczną wiedzę i dobre przykłady które także są do wykorzystania dla innych firm. Dziękujemy Wam za to mądre i odpowiedzialne towarzystwo, razem zawsze możemy więcej.”

    Zarówno w naszej Fundacji, jak i w Orange Polska dzieje się bardzo dużo inicjatyw społecznych – kilka z tych, które były realizowane w 2019 znalazło się w raporcie. Zapraszamy do lektury całego raportu, a tutaj tylko kilka z nich. Dla osób, które śledzą nasze działania, pewnie przynajmniej część z nich jest dobrze znana.

    Kampania „Mamy wielką moc. Mamy wielką odpowiedzialność”

    Wzruszający film, pokazujący ojca nastoletniej dziewczynki, przed którym stawiane są dylematy związane z wychowaniem, nowoczesnymi technologiami i ich dostępem dla dzieci, to element kampanii edukacyjnej. Spot, który ukazał się równolegle w 27 krajach, w których działa Orange, został uzupełniony o stronę internetową, na której rodzice mogą znaleźć szereg wskazówek, aby umożliwić dzieciom bezpieczne i wartościowe korzystanie z nowych technologii.

    Platforma Otwarta MegaMisja

    MegaMisja nie tylko dla szkół, które dostały się do programu! Choć w programie MegaMisji uczestniczyło już 1000 szkół, w tym 150 w 2019, chętnych było znacznei więcej. Dlatego postanowiliśmy otwozyć zasoby edukacyjne MegaMisji dla wszystkich i pozwolić im realizować scenariusze zajeć w bardziej dowolnym trybie. Otwarta MegaMisja zawiera scenraiusze zajęć w dwóch wersjach – dla dzieci w wieku 6-7 lat oraz 8-9, z dziesięciu obszarów merytorycznych oraz animowane filmy dla dzieci, które prowadzą nauczyciela przez kolejne kroki na zajęciach.

    FabLab Gdańsk

    Wraz z partnerem – Stowarzyszeniem FabLab Gdańsk stworzyliśmy FabLab Gdańsk powered by Orange. Wyposażony jest on w zaawansowane technologie: drukarki 3D, plotery laserowe, frezarki CNC i elektronikę. W pracowni można nauczyć się, jak twórczo korzystać z technologii. Pracownia jest otwarta dla wszystkich bez względu na umiejętności i doświadczenie. W ramach projektu w FabLabie realizowane są darmowe projekty społeczne dla dzieci, młodzieży i dorosłych. W pierwszym półroczu 2019 roku w otwartych i bezpłatnych warsztatach uczestniczyły 234 osoby. W ciągu roku od otwarcia FabLabu odbyły się dwie edycje projektu „Młodzi technicy”, z którego skorzystało 24 młodych ludzi w wieku 12–15 lat.

    null

    #jestnaswiecej

    #jestnaswiecej to kampania społeczna skierowana do młodzieży w wieku 13+, ich nauczycieli i rodziców. Jej celem jest edukacja w zakresie reagowania na hejt i pokazanie nastolatkom, że ludzie, którzy NIE hejtują, stanowią większość. Choć hejt może być dramatyczny w skutkach, to stoi za nim niewielka grupa sprawców: około 5% użytkowników internetu. Symbolem kampanii jest pomarańczowa sznurówka wpleciona w jeden but, która pokazuje sprzeciw wobec hejtu. Kampania obejmuje działania edukacyjne – szkoła może przeprowadzić zajęcia dla młodzieży o tym, jak reagować na hejt, na podstawie scenariusza przygotowanego z ekspertami z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę – partnerem kampanii. Edukacji służy także portal www.jestnaswiecej.pl. Do grudnia 2019 roku do kampanii przystąpiło prawie 1 tys. szkół. Z pakietami edukacyjnymi do szkół wysłano 80 tys. sztuk pomarańczowych sznurówek.

    null

    Pomagajmy gigabajtami

    W ramach akcji charytatywnej „Pomagajmy gigabajtami” klienci Orange Polska mogą przeznaczyć swoje niewykorzystane pakiety danych na cel społeczny. Gigabajty są zamieniane na darmowy internet dla potrzebujących rodzin. Akcja organizowana jest we współpracy z Fundacją Dorastaj z Nami, opiekującej się rodzinami pracowników służb publicznych, którzy zginęli na służbie lub doznali znacznego uszczerbku na zdrowiu. Fundacja Orange zapewnia również rodzicom oraz dzieciom webinarium z bezpieczeństwa w internecie.