Jak ten czas leci! Dopiero co rozpoczynaliśmy projekt Lekcja:Enter, a już jesteśmy na jego półmetku. To dobry moment, aby zatrzymać się na moment i zobaczyć, jak nam do tej pory idzie.
Głęboko wierzymy, że warto, aby szkoła przygotowywała uczniów do życia w zmieniającej się rzeczywistości: do nowych warunków pracy, a także do wykonywania zawodów przyszłości – takich, które jeszcze nie istnieją. Jednak kluczowym warunkiem do tego jest wzmacnianie kompetencji cyfrowych wśród nauczycieli, ponieważ im owe kompetencje będą większe, tym lekcje będą bardziej dostosowane do potrzeb uczniów, a zatem jakość edukacji wzrośnie i bardziej trafnie i efektywnie będzie odpowiadać na przyszłe potrzeby rynku pracy.
Dlatego też niezmiennie cieszymy się, że wraz z naszymi partnerami – Instytutem Spraw Publicznych oraz Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informatycznego – możemy prowadzić jeden z największych projektów dydaktyki cyfrowej w Polsce dla nauczycielek i nauczycieli, a w jego ramach bezpłatne szkolenia, z których skorzysta aż 75 tysięcy osób. Projekt realizujemy w latach 2019-2023, zatem dokładnie teraz znajdujemy się na półmetku.
Co do tej pory się udało?
W szkoleniach wzięło udział prawie 35 tysięcy nauczycielek i nauczycieli z ponad 4,5 tys. szkół. A w ramach szkoleń przygotowali – uwaga – ponad 70 tysięcy scenariuszy lekcji! A wiecie, w których województwach zgłosiło się najwięcej szkół? Na pierwszym miejscu jest województwo śląskie, na drugim mazowieckie, a podium zamyka małopolskie (a tuż za nim są województwa dolnośląskie, podkarpackie i lubelskie).
Lekcja:Enter to również zmiana na lepsze. Badanie przeprowadzone na grupie ponad 12 tys. uczestniczek i uczestników programu wykazało, że 83% z nich poleciłoby uczestnictwo w szkoleniu, a aż 92% podniosło kompetencje w zakresie wykorzystywania w pracy z uczniami narzędzi i zasobów cyfrowych.
Co dalej?
Kolejny krok należy do Ciebie. Zgłoś szkołę do szkolenia i dowiedz się, jak:
Dowiedz się więcej na lekcjaenter.pl