W projekcie AI for Youth nauczyciele zdobyli nowe kompetencje i poznali możliwości sztucznej inteligencji. Po dedykowanych szkoleniach inspirowali uczniów do realizowania ich własnych inicjatyw społecznych wykorzystujących AI. W tej edycji młodzi uczestnicy stworzyli lącznie 26 autorskich projektów społecznych z wykorzystaniem pomysłów na zastosowanie sztucznej inteligencji. Realizowana była w całości w sposób zdalny.
Projektowi towarzyszył konkurs na najciekawsze pomysły, które zostały objęte opieką mentorów z Intela. Eksperci wybrali 5, a 2 z nich otrzymały nagrody główne.
I nagroda– „Mike The Glove”, projekt stworzony przez uczniów z Liceum Ogólnokształcącego im. Kazimierza Wielkiego w Kole. To wizja ekosystemu narzędzi, który ułatwia osobom z niepełnosprawnościami wykonanie pewnych czynności poprzez automatyzację.
- II nagroda w konkursie – „Biometria oparta o EKG”, projekt stworzony przez ucznia z Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie. To pomysł na wykorzystanie sieci neuronowych w celu biometrycznej idenyfikacji osoby na podstawie samego sygnału EKG.
3 projektom przyznano wyróżnienia:
„Zmęczenie plagą dzisiejszego świata - detekcja oraz analiza użytkownika”,projekt stworzony przez ucznia z Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Iłży. To detektor zmęczenia, który ma na celu rozpoznanie ryzyka zaśnięcia użytkownika poprzez analizę danych.
"BreedSelector - inteligentny dobór rasy psa na podstawie wywiadu", pomysł na aplikację stworzony przez uczniów z Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Tarnowie. Wykorzystując algorytmy sztucznej inteligencji, aplikacja dobiera odpowiednią rasę psa do potrzeb i możliwości osoby poszukującej zwierzęcia. Dokonuje tego na podstawie udzielonych w ankiecie odpowiedzi, a także przesłanych zdjęć psów.
„Bike4Map”, projekt uczniów z Zespołu Szkół Technicznych w Płocku i Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszko w Gostyninie. „Bike4Map” to aplikacja dla miłośników kolarstwa i turystki rowerowej, która wyszukuje trasy rowerowe o różnym poziomie trudności, stopniu przewyższeń, długości oraz typie nawierzchni w danej miejscowości w Polsce. Dodatkowo program znajduje przy trasach punkty serwisowe i zaleca odpowiedni rower.
Gratulujemy nagrodzonym, wyróżnionym i wszystkim uczestnikom udziału w projekcie i tworzenia swoich pomysłów.
AI for Youth to globalny program zainicjowany w Polsce przez firmę Intel®, skierowany dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Obecnie program jest wdrażany w 15 krajach na całym świecie, ale to w Polsce wystartował jako pierwszy w regionie. Partnerami zaangażowanymi w szkolenia byli Ogólnopolska Sieć Edukacyjna, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Sieć Edukatorów Konsorcjum PIONIER Research & Classroom oraz Fundacja Zwolnieni z Teorii.
Opisy wyróżnionych projektów znajdziecie na wielkifinal.zwolnienizteorii.pl/AIforYouth