Fundacja Orange
Pomiń nawigację

Aktualności

Efekty projektów edukacyjnych w ramach KPO

Szkołą Jutra i Edukacja na cyfrowo

Z sukcesem zakończyliśmy dwa projekty bezpłatnych szkoleń dla nauczycieli_ek. Łącznie nowe kompetencje cyfrowe i wiedzę o wielu ryzykach cyfrowych zdobyło aż 6711 osób z 10 województw. Przyznaliśmy też 169 grantów na doposażenie szkół. Wszystkim dziękujemy za zaangażowanie i już działamy z nową inicjatywą - Lekcja:AI, tym razem o sztucznej inteligencji.

Im bardziej kompetentni i świadomi będą dorośli, tym lepszym będą wsparciem dla dzieci w świecie pełnym technologii. Dlatego w wielu naszych projektach zajmujemy się rozwojem kompetencji nauczycieli i nauczycielek i pomagamy im prowadzić zajęcia dostosowane do potrzeb młodych ludzi i po prostu lepiej rozumieć ich świat pełen cyfrowych wyzwań.

Efekty projektów KPO

Zakończyliśmy dwie inicjatywy szkoleń dla kadry pedagogicznej. Plan był ambitny: aby w okresie od października 2024 do marca 2025 przeszkolić 6362 osoby z 10 województw. Łącznie ze szkoleń skorzystało jednak więcej, bo aż 6711 osób. Są one bogatsze o nową wiedzę i umiejętności, które urozmaicą prowadzone przez nich lekcje.

W ramach projektów szkoły mogły także zyskać grant na doposażenie w nowoczesny sprzęt. Łącznie przyznaliśmy ich 169, dzięki czemu placówki mogły zaopatrzyć się w pomoce dydaktyczne m.in. laptopy, monitory interaktywne, zestawy robotyczne, i zaraz po szkoleniach wdrażać w życie nowe pomysły na atrakcyjne zajęcia dla dzieci.

Połączenie szkoleń z zakresu kompetencji cyfrowych i grantów na zakup cyfrowych materiałów wzmocniło zarówno nauczycieli(lki), jak i szkoły i pozwoliło  wykorzystać nabytą wiedzę w praktyce.

Oba projekty prowadziliśmy przy wsparciu środków unijnych w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Nowe kompetencje dla nauczycieli

Celem było podniesienie kompetencji cyfrowych kadry szkolnej m.in. w zakresie prowadzenia interaktywnych prezentacji, quizów, robotów i używania na lekcjach aplikacji edukacyjnych, druku 3d, wirtualnych tablic czy tworzenia innych materiałów multimedialnych. Uczestnicy i uczestniczki poznali też podstawowe zagadnienia związane z cyberbezpieczeństem, higieną cyfrową, przeciwdziałaniem cyberprzemocy czy dezinformacji.

Spotkania odbywały się stacjonarnie i online i obejmowały łącznie 20 godzin. Dodatkowo, dla pogłębienia wybranych zagadnień uczestnicy i uczestniczki korzystali także z minimum 3 modułów e-learningowych, wybierając je z 10 dostępnych.

Jakość szkoleń została wysoko oceniona przez uczestników i uczestniczki w ankietach ewaluacyjnych. W skali od 1-5: Szkoła Jutr@ zyskała ocenę 4,57, a Edukacja na Cyfrowo 4,65.  Oto kilka wybranych opinii:

  • „Poznałam sporo nowych narzędzi i odświeżyłam wiedzę przy tych, z których dawno nie korzystałam”
  • „Bardzo przydatne informacje, które wykorzystam w szkole”
  • „Zmieniający się świat i wymagania jakie niesie za sobą postęp motywują do poszerzania wiedzy”.

Podziękowania

Oba projekty zrealizowaliśmy we współpracy ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog, a Edukację na cyfrowo także z Podkarpackim Zespołem Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie. Łączna kwota dofinansowania to 16,4 mln zł przyznana przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach środków KPO. #NextGenerationEU #FunduszeEU Więcej o zrealizowanych projektach przeczytacie tutaj.

To kolejne przedsięwzięcie, które zrealizowaliśmy przy wsparciu funduszy unijnych. We wcześniejszym projekcie „Lekcja:Enter” szkoleniami objętych było ponad 82 tys. nauczycieli i nauczycielek z całej Polski. A przed nami kolejne wyzwanie – projekt Lekcja:AI czyli bezpłatne szkolenia dla 11 tysięcy nauczycieli i nauczycielek ze sztucznej inteligencji. Będziemy dawali znać o zapisach już wkrótce.