Większość z nas spędziła w ostatnich miesiącach więcej czasu przed komputerem niż kiedykolwiek wcześniej. Praca, zajęcia dodatkowe, spotkania towarzyskie, a nawet „wizyty” u lekarzy odbywają się przede wszystkim online. Dlatego też szczególnie mocno utożsamiamy się z przekazem życzliwości kampanii prowadzonej przez Cartoon Network – wierzymy, że warto być życzliwym, zarówno offline, jak – ostatnio częściej – online.
Codziennie coś dobrego dla innych
Na potrzeby kampanii w 2019 r. Cartoon Network przeprowadziło badanie, w ramach którego sprawdzano nawyki i emocje dzieci podczas nauki zdalnej. Aż 92% badanych potwierdziło, że codziennie robią coś dobrego dla innej osoby, a ponad 40% dzieci w Polsce robi coś dobrego kilka razy dziennie! Co ciekawe, do bycia życzliwym/życzliwą inspirują szczególnie rodzice – aż 86% dzieci wskazało właśnie ich za wzór. Na drugim miejscu znaleźli się dziadkowie (30%), a na trzecim nauczyciele (18%).
Uczniów zapytanoW tym roku uczniów zapytano również o częstotliwość występowania poszczególnych postaw w grupie rówieśniczej. Według uzyskanych odpowiedzi, najmłodsi dużo częściej doświadczali zachowań opartych na życzliwości – taką odpowiedź wskazało aż 73% ankietowanych. Natomiast zaledwie 15% wspomniało o dokuczaniu przez kolegów lub koleżanki. Jest to duża zmiana w porównaniu do edukacji stacjonarnej – w ubiegłym roku 45% rodziców deklarowało, że ich dziecko doświadcza w szkole tego problemu.
Materiały dla nauczycieli
Bardzo mocno zachęcamy wszystkich nauczycieli i wszystkie nauczycielki do korzystania z przygotowanych na potrzeby kampanii materiałów edukacyjnych – scenariuszy lekcji, przewodnika metodycznego, mini-zadań i mini-projektów dla uczniów szkół podstawowych, które zostały przygotowane przez ekspertów i ekspertki Centrum Edukacji Obywatelskiej. Co ważne, materiały są dostępne w wersji do nauki zdalnej i stacjonarnej.
Motyw życzliwości zostanie poruszony na trzech poziomach:
- w stosunku do siebie – jak dbać o własny dobrostan?
- w stosunku do innych – co zrobić, by inni czuli się przy nas dobrze?
- we wspólnocie – jak tworzyć w najbliższym otoczeniu życzliwą atmosferę?
Co należy zrobić, aby dołączyć do akcji?
1. Wejdź na stronę internetową Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”: https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl/
2. Pobierz przewodnik metodyczny i materiały edukacyjne. Jeśli treści Cię zainteresują, zachęcamy do przeprowadzenia na ich podstawie zajęć.
3. Klasy, które zaangażują się w udział w kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” otrzymają certyfikat „Klubu Kumpli”. Wystarczy przesłać opis lub zdjęcie pracy z wykorzystanymi materiałami kampanii na adres KLUBKUMPLI@TURNER.COM. Każdy zgłoszony projekt otrzyma certyfikat, a Ty będziesz mógł/mogła zamieścić informację na stronie swojej szkoły.
4. Zachęcamy również do pokazania dzieciom spotu i materiałów Q&A z Ambasadorem, które będą publikowane przez cały czas trwania kampanii na Youtube Cartoon Network Polska (do 20 grudnia).
Udział w akcji jest bezpłatny.
Kamil Stoch na videochacie
Kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” towarzyszy spot z udziałem skoczka narciarskiego Kamila Stocha – koniecznie go zobaczcie: