Dołączyliśmy do Klubu Kumpli - Fundacja Orange

Otwórz / zamknij menu mobilne

Menu główne

Wyszukiwarka

Dołączyliśmy do Klubu Kumpli

Dołączyliśmy do Klubu Kumpli

Dołączyliśmy do Klubu Kumpli

„Bądź kumplem, nie dokuczaj” to hasło kampanii Cartoon Network, której jesteśmy dumnym partnerem, m.in. wraz z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Do akcji dołączył też Kamil Stoch, który do każdego dziecka chce dotrzeć z przekazem „dobro powraca”.

Galeria zdjęć

  • Większość z nas spędziła w ostatnich miesiącach więcej czasu przed komputerem niż kiedykolwiek wcześniej. Praca, zajęcia dodatkowe, spotkania towarzyskie, a nawet „wizyty” u lekarzy odbywają się przede wszystkim online. Dlatego też szczególnie mocno utożsamiamy się z przekazem życzliwości kampanii prowadzonej przez Cartoon Network – wierzymy, że warto być życzliwym, zarówno offline, jak – ostatnio częściej – online.

    Codziennie coś dobrego dla innych

    Na potrzeby kampanii w 2019 r. Cartoon Network przeprowadziło badanie, w ramach którego sprawdzano nawyki i emocje dzieci podczas nauki zdalnej. Aż 92% badanych potwierdziło, że codziennie robią coś dobrego dla innej osoby, a ponad 40% dzieci w Polsce robi coś dobrego kilka razy dziennie! Co ciekawe, do bycia życzliwym/życzliwą inspirują szczególnie rodzice – aż 86% dzieci wskazało właśnie ich za wzór. Na drugim miejscu znaleźli się dziadkowie (30%), a na trzecim nauczyciele (18%).

    Uczniów zapytanoW tym roku uczniów zapytano również o częstotliwość występowania poszczególnych postaw w grupie rówieśniczej. Według uzyskanych odpowiedzi, najmłodsi dużo częściej doświadczali zachowań opartych na życzliwości – taką odpowiedź wskazało aż 73% ankietowanych. Natomiast zaledwie 15% wspomniało o dokuczaniu przez kolegów lub koleżanki. Jest to duża zmiana w porównaniu do edukacji stacjonarnej – w ubiegłym roku 45% rodziców deklarowało, że ich dziecko doświadcza w szkole tego problemu.

    Materiały dla nauczycieli

    Bardzo mocno zachęcamy wszystkich nauczycieli i wszystkie nauczycielki do korzystania z przygotowanych na potrzeby kampanii materiałów edukacyjnych – scenariuszy lekcji, przewodnika metodycznego, mini-zadań i mini-projektów dla uczniów szkół podstawowych, które zostały przygotowane przez ekspertów i ekspertki Centrum Edukacji Obywatelskiej. Co ważne, materiały są dostępne w wersji do nauki zdalnej i stacjonarnej.

    Motyw życzliwości zostanie poruszony na trzech poziomach:

    • w stosunku do siebie – jak dbać o własny dobrostan?
    • w stosunku do innych – co zrobić, by inni czuli się przy nas dobrze?
    • we wspólnocie – jak tworzyć w najbliższym otoczeniu życzliwą atmosferę?

    Co należy zrobić, aby dołączyć do akcji?

    1. Wejdź na stronę internetową Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”: https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl/

    2. Pobierz przewodnik metodyczny i materiały edukacyjne. Jeśli treści Cię zainteresują, zachęcamy do przeprowadzenia na ich podstawie zajęć.

    3. Klasy, które zaangażują się w udział w kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” otrzymają certyfikat „Klubu Kumpli”. Wystarczy przesłać opis lub zdjęcie pracy z wykorzystanymi materiałami kampanii na adres KLUBKUMPLI@TURNER.COM. Każdy zgłoszony projekt otrzyma certyfikat, a Ty będziesz mógł/mogła zamieścić informację na stronie swojej szkoły.

    4. Zachęcamy również do pokazania dzieciom spotu i materiałów Q&A z Ambasadorem, które będą publikowane przez cały czas trwania kampanii na Youtube Cartoon Network Polska (do 20 grudnia).

    Udział w akcji jest bezpłatny.

     

    Kamil Stoch na videochacie

    Kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” towarzyszy spot z udziałem skoczka narciarskiego Kamila Stocha – koniecznie go zobaczcie: