„Lekcja:Enter” to solidna dawka wiedzy potrzebnej nauczycielom i nauczycielkom nie tylko do prowadzenia lekcji online, ale i w szkole stacjonarnej, która chce odpowiadać na potrzeby uczniów w erze cyfrowej. Projektem obejmiemy aż 75 tys. nauczycieli w Polsce, a cały cykl zaplanowany został tak, aby kompleksowo rozwijać cyfrowe kompetencje pedagogów. Udział w szkoleniach jest darmowy, toczą się one w różnych regionach kraju, także online.
Zgłoś się już dziś!
Jeśli chcecie doskonalić te umiejętności, które pozwolą wam realizować ciekawe lekcje, dostosowane do potrzeb dzisiejszych uczniów i tego, jak zdobywają wiedzę w czasach, kiedy „wszystko można zgooglać” – zgłoście się do udziału. Na szkoleniach „Lekcji:Enter” dowiecie się, jak korzystać z cyfrowych narzędzi i e-zasobów do prowadzenia zajęć. Quizy, webquesty, portale i aplikacje edukacyjne, online’owe społeczności nauczycielskie, a nawet tworzenie własnych e-zasobów do nauczania – to tylko część zagadnień tu poruszanych. Dodatkowo, trenerzy pokazują też metody prowadzenia lekcji w trybie hybrydowym i zdalnym – przydatne w okresie pandemii.
Lista placówek, które realizują warsztaty i ich dane kontaktowe znajdują się na stronie projektu. Każda z nich otrzymała grant i pełne merytoryczne przygotowanie do prowadzeniu szkoleń.
Zdalna edukacja jako bodziec do rozwoju?
W czasie „lockdown’u” wielu nauczycieli zdobyło nowe umiejętności, na rozwój których być może nigdy by się nie odważyli, gdyby nie nagła konieczność prowadzenia lekcji online. Nauczyciele swoje kompetencje cyfrowe po tych doświadczeniach oceniali wyżej niż na początku - mówił dr Maciej Dębski, członek zespołu badawczego i prezes Fundacji Dbam o Mój Z@sięg na konferencji „Jutro w szkole. Szkoła jutra”, prezentując wyniki badań o edukacji zdalnej zrealizowane przez Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej, Fundację Dbam o Mój Z@sięg, we współpracy z naszą fundacją. Badani wyrażali też potrzebę dokształcania się w tym aspekcie.
Retransmisję całej konferencji możecie obejrzeć na stronie https://jutrowszkole.pl/ oraz na profilu Fundacji na Facebooku. Zgromadzili się na niej cenieni eksperci i ekspertki w dziedzinie edukacji i innowacji. M.in. Zyta Czechowska, Ewa Radanowicz, Marzena Żylińska, Marta Florkiewicz-Borkowska czy Oktawia Gorzeńska.
Zapowiedzieliśmy też, że najbardziej innowacyjnych nauczycieli, którzy wykorzystują technologie w nauczaniu lub w sposób imponujący rozwinęli swoje cyfrowe kompetencje w tym trudnym czasie wyróżnimy wspólnie z Głosem Nauczycielskim w ramach kolejnej edycji konkursu „Nauczyciel Roku”.