Zaprzęgnijmy roboty do roboty! W ramach tej ścieżki tematycznej uczennice i uczniowie poznają zestaw LOFI Robot CODEBOX oraz tajniki programowania w środowisku Arduino IDE. Podczas 14 lekcji poznają poszczególne elementy zestawu oraz zaprojektują i zrealizują dwie gry.
Nauka programowania
przeczytasz w ok. 1 min.
Konstruktorzy gier
Lekcje:
Lekcja rozpoczynająca kilkunastogodzinny projekt. Uczennice i uczniowie dowiedzą się, czym jest Arduino, poznaj nazwy kilku języków programowania oraz skład zestawu LOFI Robot CODEBOX.
Pobierz lekcjęPodczas tej lekcji uczennice i uczniowie poznają środowisko Arduino IDE. Nauczą się wgrywać gotowe skrypty na kontroler, podłączyć czujniki i urządzenia wyjścia.
Pobierz lekcjęW czasie tej lekcji uczennice i uczniowie poznają składnię kodu w środowisku Arduino IDE, nauczą się pisać proste programy, np. sterujące pracą diod, wgrywać je na płytkę Arduino i obserwować efekty.
Pobierz lekcjęW pierwszej części lekcji uczennice i uczniowie nauczą się deklarować zmienne. Następnie poznają nowe funkcje sterownika LOFI.
Pobierz lekcjęW pierwszej części lekcji uczennice i uczniowie wykonają prosty projekt bazujący na wiadomościach zdobytych na poprzednich lekcjach. Poznają kolejne funkcje sterownika LOFI. Następnie nauczą się tworzyć własne funkcje z parametram.
Pobierz lekcjęW czasie tej lekcji uczennice i uczniowie dowiedzą się, czym są serwomotory oraz nauczą się programować takie urządzenie. Napiszą i przeanalizują gotowe programy sterujące serwomotorami.
Pobierz lekcjęW czasie tej lekcji nauczymy się implementować działanie wyświetlacza LED 8 x 8 pikseli RGB. Poznamy zasadę sterowania nim i nauczymy się wyświetlać liczby.
Pobierz lekcjęW czasie tej lekcji uczennice i uczniowie poznają zasad działania najbardziej popularnego modelu przestrzeni barw: RGB. Poznają także funkcję rysującą prostokąt.
Pobierz lekcjęW czasie tej lekcji uczennice i uczniowie zrealizują projekt – grę „strzelnica”. Zbudują własne urządzenie do gry oraz stworzą do niego oprogramowanie.
Pobierz lekcjęW czasie tej lekcji uczennice i uczniowie zbudują kolejne urządzenie raz stworzą do niego oprogramowanie. Gra "wyścigi" dedykowana jest dla dwóch osób i sprawdza naszą szybkość i refleks.
Pobierz lekcjęMateriał pomocniczy 1 Pudełko - przechowywanie i zarządzanie
Pobierz lekcjęMateriał pomocniczy 2 Programowanie w Arduino IDE - przygotowanie komputera
Pobierz lekcję