MegaMisja to nieodpłatny, 10-miesięczny ogólnopolski program edukacyjny kierowany do uczniów klas 1-3 szkół podstawowych.
Nauczyciele, wychowawcy świetlic ze szkół, które dostaną się do programu otrzymają dostęp do portalu edukacyjnego, w którym znajdą specjalnie przygotowane scenariusze zajęć i materiały instruktażowe. Aby uatrakcyjnić udział w programie i zachęcić dzieci do udziału w MegaMisji, poszczególne zadania są oparte na mechanizmie gry fabularnej. Historia dotyczy podróży po Cyfrowym Laboratorium, w którym dzieci przeżyją przygodę. Dzięki takiej fabule, dzieci mogą identyfikować się z bohaterami – dwójką dzieci, a formuła gry zachęci je do wykonywania zadań. W programie stawiamy na współpracę między dziećmi, twórczą dyskusję i zabawę, która przyspieszy zdobywanie cyfrowych kompetencji. Wykonując zadania w dziesięciomiesięcznym cyklu, dzieci wraz z nauczycielem dodają relacje z zajęć i gromadzą punkty, za które otrzymują atrakcyjne, gwarantowane nagrody dla swojej szkoły. Wychowawca ma szansę stać się cyfrowym przewodnikiem dla swoich podopiecznych.
Nie, udział w programie MegaMisja jest całkowicie bezpłatny. Zarówno szkoły, jak i nauczyciele nie ponoszą żadnych kosztów.
Nie, program jest całkowicie bezpłatny.
Tak. Uczestnikami Programu są szkoły podstawowe oraz szkoły podstawowe, na których terenie działają świetlice, wychowawcy świetlic lub nauczyciele klas 1-3.
Do programu MegaMisja mogą zgłaszać się szkoły podstawowe publiczne lub niepubliczne o uprawnieniach publicznych.
W przypadku, gdy w danej szkole działa więcej niż jedna grupa lub kilka świetlic, Uczestnik-Lider ma możliwość utworzenia grup dodatkowych. Lider może zaprosić do współpracy przy realizacji Programu innych nauczycieli ze swojej szkoły. Obowiązkowe jest wykonanie min. 3 zadań w każdym z 10 obszarów kompetencji z min. jedną 8-osobową grupą główną (grupa, ta zdobywa nagrody dla szkoły). Szczegółowy opis relacji z zajęć dotyczy grupy głównej.
Zgłoszenia może dokonać nauczyciel lub wychowawca świetlicy, który chce być Liderem MegaMisji na terenie szkoły, za zgodą dyrekcji.
Nie, rodzice nie mogą bezpośrednio zgłaszać szkół do programu. W rekrutacji mogą brać udział tylko osoby reprezentujące szkoły podstawowe – nauczyciele, wychowawcy świetlic, dyrektorzy. Rodzice mogą przekazać informacje o programie MegaMisja nauczycielom lub dyrektorowi szkoły swojego dziecka i zachęcić ich do wzięcia udziały w naborze.
Komisja Fundacji Orange oceni wszystkie nadesłane zgłoszenia, zawierające pracę zgłoszeniową, której temat brzmi: Zaproś MegaMisję do swojej szkoły, przedstaw swój zespół i uzasadnij dlaczego chcesz być w naszym programie. Prace zgłoszeniowe mogą być wykonane dowolną techniką (kolaż zdjęć, prezentacja, inna) są oceniane pod względem:
Tak, szkoła znajduje się na terenie gmin (możesz wyszukać gminy na stronie fundacja.orange.pl/nabor-szkol lub znaleźć ich listę w PDFie po pobrania z tej strony) zidentyfikowanych na podstawie oceny skali potrzeb lokalnych, otrzymuje dodatkowe 2 punkty. Ocena ta wynika z analizy statystycznej blisko 30 wskaźników w 4 obszarach: społecznym, ekonomicznym, cyfrowym i edukacyjnym. Dane służące ocenie tych obszarów pochodzą z oficjalnych źródeł publicznych – takich jak Główny Urząd Statystyczny (np.: dane o bezrobociu), Sprawozdania Budżetowe JST publikowane przez Ministerstwo Finansów (np. dochody podatkowe gmin), Centrum Informatyczne Edukacji (wyniki egzaminów 8-klasisty), UKE. Analiza statystyczna została przeprowadzona przez Fundację Stocznia.
Wyniki rekrutacji zostaną ogłoszone najpóźniej 20 czerwca 2022 r. na stronie Programu: www.megamisja.pl Ponadto każdy uczestnik otrzyma informacje o wynikach w formie wiadomości elektronicznej.
Do udziału w Programie rekrutujemy szkoły, które wcześniej nie brały w nim udziału. Szkoły, które brały udział w poprzednich edycjach programu zachęcamy do dalszego prowadzenia zajęć z kolejną grupą, korzystania ze scenariuszy oraz brania udziału w konkursach i wyzwaniach.
Szkołę zgłasza Lider – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wychowawca świetlicy, w porozumieniu z dyrekcją swojej szkoły. Nie musi mieć żadnych specjalnych kompetencji – otrzyma od organizatorów wsparcie merytoryczne i dostęp do materiałów edukacyjnych. Będą to m.in. filmy instruktażowe i samouczki.
Szkoła powinna dysponować przynajmniej jednym komputerem z dostępem do internetu i rzutnikiem lub tablicą multimedialną. Przydatne będą też głośniki.
Zachęcamy szkoły do dzielenia się informacją o udziale w programie MegaMisja. Część szkół robi to w ramach relacji na swoich stronach www, inni korzystają z mediów społecznościowych. W trakcie realizacji programu każda szkoła zobligowana jest natomiast do zdawania relacji z prowadzonych zajęć wraz ze zdjęciami na platformie programu.
Szkoła ma dowolność w organizacji zajęć, wyboru godziny oraz miejsca ich prowadzenia. Do tej pory zajęcia z MegaMisji prowadzone są podczas zajęć lekcyjnych z dziećmi w klasach 1-3 lub na świetlicach szkolnych.
Zajęcia MegaMisji powinny być prowadzone w min. ośmioosobowej grupie. Nie ma górnego limitu liczebności grupy.
Nauczyciel wraz z grupą powinien wykonywać min. 1 zadanie w tygodniu. Ponadto, aby przygotować się do prowadzenia zajęć, niezbędne jest średnie zaangażowanie w wymiarze 3 godzin w każdym tygodniu trwania programu.
Realizacja programu MegaMisja w jednej grupie trwa 10 miesięcy – jeden rok szkolny. Po tym okresie szkoła ma możliwość dalszego udziału w programie
z grupami dodatkowymi.
Nie, nauczyciel nie otrzymuje wynagrodzenia. Nauczyciel zdobywa jednak gwarantowane nagrody dla szkoły, wzbogaca ofertę edukacyjną placówki oraz podnosi własne kompetencje cyfrowe.
Tak, szkoła biorąca udział w MegaMisji może wziąć udział w innych programach edukacyjnych – na przykład w #SuperKoderach (dokonując zgłoszenia na stronie www.superkoderzy.pl) czy kampanii #jestnaswiecej (informacje pod adresem www.jestnaswiecej.pl).
W przypadku problemów technicznych skontaktuj się z Biurem Programu MegaMisja: megamisja@biuroprogramu.online.
Jest dostępna również infolinia telefoniczna +48 502 091 955, od poniedziałku do piątku, w godz. 9:00-17:00.
Zgłoszenia przyjmowane są od dnia 6 kwietnia 2022 r. do dnia 16 maja 2022 r. do godz. 17:00. Zgłoszenia przesłane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Spośród wszystkich prawidłowo wypełnionych zgłoszeń rekrutacyjnych, Organizator wyłoni 180 szkół.
Realizacja programu rozpocznie się 1 września 2022 r. Fundacja Orange skontaktuje się ze szkołami i prześlę instrukcję logowania do platformy.
Podczas zajęć dzieci nauczą się m.in. jak bezpiecznie korzystać z nowych technologii m.in.: co można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, jak dbać o dobre maniery w sieci, jak odróżnić prawdę od fake newsa czy jak zachować równowagę między czasem online a offline.