Święto wolontariatu w Orange Polska - Dla mediów - Fundacja Orange
Pomiń nawigację

Aktualności

Święto wolontariatu w Orange Polska

Właśnie zakończył się Tydzień Wolontariatu Pracowniczego w Orange Polska. Wzięło w nim udział 550 pracowników, którzy przy wsparciu Fundacji Orange prowadzili akcje wolontariackie skierowane do młodych oraz starszych użytkowników Internetu w całej Polsce.

W tegorocznym Tygodniu Wolontariatu 550 wolontariuszy dzieliło się swoją wiedzą o tym, jak bezpiecznie i pożytecznie korzystać z cyfrowych możliwości. Dzięki nim 2 200 dzieci dowiedziało się, jak unikać zagrożeń w Internecie, a 150 seniorów odbyło zajęcia z obsługi komputera. Wolontariusze remontowali także świetlice szpitalne dla dzieci, tworząc 18 kolejnych Bajkowych Kącików do nauki i zabawy. Każdy wolontariusz mógł przedstawić swój pomysł na projekt dla lokalnej społeczności - łącznie powstało 28 takich inicjatyw skierowanych do m.in. do dzieci niepełnosprawnych, dzieci z domów dziecka, i hospicjów. Niektóre z nich będą kontynuowane na początku listopada.


- To już trzeci Tydzień Wolontariatu w Orange Polska. Pracownicy angażują się w akcje dobroczynne przez cały rok, ale ten Tydzień to czas, kiedy w wolontariat włączają się także nowe osoby. To po prostu nasze wielkie święto pomagania – mówi Jadwiga Czartoryska, Prezes Fundacji Orange. – O naszych wolontariuszach mówimy, że mają w sobie Pierwiastek W* – czyli te szczególne cechy jak chęć pomagania i wrażliwość na potrzeby innych – dodaje.


- Wolontariat pracowniczy, oprócz tego, że sprawia dużo indywidualnej satysfakcji, jest też dobrym sposobem na integrowanie pracowników i daje możliwość zdobywania nowych kompetencji, 

np. zarządzania projektem, ćwiczenia publicznych wystąpień czy rozwiązywania konfliktów w grupie. Przede wszystkim nasze działania społeczne przynoszą jednak konkretne korzyści 

dla osób i organizacji, którym wspólnie pomagamy i cieszy nas, że możemy włączać się w zmiany na lepsze – mówi Witold Drożdż, Dyrektor Wykonawczy ds. Korporacyjnych. 


Fundacja Orange zorganizowała także konkurs dla pracowników na najlepszy przepis na „Pierwiastek W*”. Najlepszych 10 haseł zostało poddanych pod publiczne głosowanie na profilu Fundacji na Facebooku. Do niedzieli, 3 listopada, każdy internauta mógł oddać swój głos i zainspirować się do działań dobroczynnych.


Tydzień Wolontariatu to inicjatywa, która zachęca pracowników Orange Polska do włączania się w projekty społeczne i edukacyjne. Kompleksowy program wolontariatu pracowniczego istnieje w firmie od 2003 roku, ale już wcześniej pracownicy spontanicznie włączali się w różne akcje społeczne. Aktualnie wolontariat ten jest częścią strategii społecznej odpowiedzialności firmy (CSR), w ramach której Orange wspiera pozytywne zmiany społeczne poprzez działania edukacyjne i filantropię korporacyjną. Każdego roku w wolontariat w Orange Polska angażuje się 2 tysiące osób. Fundacja Orange przygotowuje ich do działania, zapewnia materiały, scenariusze zajęć, ubezpieczenie na czas akcji, granty i wsparcie koordynatora, korzystając jednocześnie z ich wiedzy i doświadczenia do realizacji celów społecznie użytecznych. Te działania zostały wyróżnione tytułem Dobroczyńca Roku: w 2011 i w 2012 roku. 


Więcej o CSR można dowiedzieć się z raportów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Orange Polska, dostępnych na: http://orange-ir.pl/csr/reporting-progress.aspx?sc_lang=pl-PL

Film z Tygodnia Wolontariatu 2013 w Orange dostępny jest tutaj: http://www.fundacja.orange.pl/wolontariat_multimedia.html 

2013_11_04 Święto wolontariatu w Orange Polska.pdf