Inspiracje dla nauczycieli - Fundacja Orange
Pomiń nawigację

Strefa wiedzy

Inspiracje dla nauczycieli

Zapraszamy nauczycieli, nauczycielki, edukatorów, edukatorki i innych fanów programowania do zapoznania się z projektami zrealizowanymi przez #SuperKoderskich nauczycieli i #SuperKoderskie nauczycielki. Niech materiały te staną się inspiracją do tworzenia nowych, autorskich koncepcji zajęć z kodowania!

Poniżej prezentujemy autorskie projekty zrealizowane przez nauczycieli #SuperKoderów. Są one opracowane z uwzględnieniem lokalnych warunków i możliwości szkół biorących udział w programie. Zachęcamy do czerpania z nich inspiracji!

Lekcje:

1

Autorka: Anna Warzocha. Scenariusze prezentujące projekty realizowane wraz z uczniami i uczennicami w FabLab powered by Orange. Opisują zajęcia zrealizowane z wykorzystaniem m. in. plotera laserowego, drukarki 3D, płytek elektronicznych micro:bits, programu do modelowania 3D Tinkercad i do projektowania graficznego Inkscape.

Pobierz lekcję
2

Autorka: Sylwia Król. Autorskie scenariusze do wykorzystania na lekcjach chemii oraz matematyki. Zawierają one propozycję konstrukcji innowacyjnej pomocy dydaktycznej, wspierającej naukę kodowania. Są one napisane z uwzględnieniem potrzeb uczniów i uczennic z zaburzeniami integracji sensorycznej. Autorka: Anna Warzocha

Pobierz lekcję
3

Autorka: Renata Rewak. Propozycja zajęć z podstaw kodowania, zbierające zadania algorytmiczne, zadania z wykorzystaniem pętli i instrukcji warunkowej. W scenariuszach autorka prezentuje pomysły na analogowe pomoce dydaktyczne, wspierające naukę programowania.

Pobierz lekcję
4

Autor: Marek Grzywna. Scenariusze opracowane z myślą o uczniach i uczennicach o specjalnych potrzebach edukacyjnych, wprowadzające podstawy programowania. Podczas tych zajęć proponowane jest wykorzystanie autorskiej planszy wraz z pomocami, na której można wykonywać zadania algorytmiczne, a która wzorowana jest na popularnej grze Minecraft. Autor proponuje także zadania do realizacji w dwóch uczniowskich drużynach.

Pobierz lekcję
5

Autor: Iwona Bednarek. Scenariusze stworzone w oparciu o autorską i oryginalną pomoc edukacyjną, opracowaną przez autorkę. Pomoc edukacyjna składa się z planszy, na której będzie można umieszczać elementy scenografii oraz postacie, których trasa będzie kodowana przez uczennicę/ucznia, a także kartoniki z symbolami do zapisu zakodowanej trasy. Zestaw ten umożliwia tworzenie wielu zadań o atrakcyjnej fabule i różnym stopniu trudności, a nauka kodowania jest łatwa i przyjemna.

Pobierz lekcję
6

Autorka: Bożena Drozdowska-Wnęk. Scenariusz zajęć i pomysł na pomoc edukacyjną do nauki programowania dla dzieci z dyskalkulią. Autorka proponuje włączenie elementów edukacji przyrodniczej do lekcji programowania.

Pobierz lekcję