Fundacja Orange
Pomiń nawigację

Aktualności

Kampania „Nie przescrolluj życia” nagrodzona

Nasza kampania otrzymała nagrodę „Wpływowi 2025”. Kapituła doceniła "odważne i nieszablonowe podjęcie tematu nadmiernego korzystania z ekranów i jego wpływu na relacje międzyludzkie". Konkurs portalu WirtualneMedia.pl wyróżnia przedsięwzięcia, które tworzą zmiany i mają pozytywny wpływ na rzeczywistość. Dodatkowo, kampania otrzymała także wyjątkowy laur od TVP.  Dziękujemy za docenienie, które dodaje nam skrzydeł do dalszych działań.

Kampania „Nie przescrolluj życia” otrzymała dwie wyjątkowe nagrody.

Wpływowi 2025

To tytuł „Wpływowi 2025” - w konkursie organizowanym przez WirtualneMedia.pl. Kapituła doceniła odważne i nieszablonowe podjęcie przez nas w kampanii tematu nadmiernego korzystania z ekranów i jego wpływu na relacje międzyludzkie. 23 października, podczas uroczystej gali, odebraliśmy to piękne wyróżnienie. Serdecznie gratulujemy wszystkim innym nagrodzonym i nominowanym w konkursie.

Nagroda „Wpływowi”  docenia przedsięwzięcia, które mają pozytywny wpływ na rzeczywistość w różnych dziedzinach, nie tylko nadążając za zmianami, ale i tworząc je. Przyznawana jest w 7 różnych kategoriach, a decyzje o tym podejmuje Kapituła złożona z ekspertów i ekspertek w dziedzinie mediów, komunikacji i technologii. Kategoria „Wpływowa Inicjatywa”, w której byliśmy nominowani, gromadzi przykłady działań z zakresu społecznej odpowiedzialności i ESG, pokazujące, że nowoczesne działania realizowane i wspierane przez biznes mogą być etyczne, mieć wymiar edukacyjny i realny wpływ na ludzi czy środowisko. WirtualneMedia.pl – organizator konkursu - to największy polski portal informacyjny o mediach, marketingu i technologii, działający od 2000 roku.

Złota Mowa

Dodatkowo, kampania „Nie przescrolluj” otrzymała też ostatnio nagrodę od TVP - „Złota Mowa Reklamowa”, którą przyznało nam Biuro Reklamy i Marketingu jako wyraz uznania za podkreślanie roli bezpośrednich więzi w świecie pełnym technologii. Akcja Złota Mowa organizowana jest już po raz 10-ty, wybierając spośród tysięcy spotów telewizyjnych te, które spełniają najwyższe standardy komunikacji i prezentują wrażliwość językową, kulturalną i społeczną.

Bardzo dziękujemy za te wyjątkowe wyróżnienia! Jeśli pomogą one ponieść przekaz naszej kampanii do kolejnych domów, rodzin i społeczności, to nasza radość mnoży się jeszcze bardziej.

„Nie przescrolluj życia”

Nasza kampania to przede wszystkim filmowy spot, który „pokazuje, jak łatwo w codziennym scrollowaniu przegapić ważne momenty i jak istotne jest budowanie nawyków cyfrowej równowagi”.  W świecie pełnym bodźców, atrakcyjnych treści online, filmików, memów, ciągle pikających powiadomień faktycznie trudno bywa złapać równowagę, oddech i harmonię. Na szwank narażone są też relacje z ludźmi.

Przyznane nagrody to okazja, by przypomnieć spot i zaprosić Was do refleksji o tym, czy poprzez zbyt częste scrollowanie nie tracimy czegoś ważnego w życiu. Razem z działem marki i komunikacji marketingowej Orange Polska włożyliśmy w jego powstanie mnóstwo serca.

Na stronie kampanii: nieprzescrolluj.pl możecie też skorzystać też z praktycznych wskazówek i materiałów edukacyjnych na temat tego, jak dbać o umiar i higienę cyfrową. Akcja jest częścią międzynarodowej inicjatywy Grupy Orange pod hasłem #ForGoodConnections.

20 lat Fundacji Orange

Oba wyróżnienia bardzo nas cieszą, dodają skrzydeł do dalszej pracy i... szczęśliwie zbiegają się z naszym jubileuszem. Nasza Fundacja już od 20 lat troszczy się o dzieci w świecie pełnym ekranów. Wspiera też dorosłych, aby lepiej rozumieli szanse i wyzwania, które powoduje dynamiczny rozwój technologii wobec dzieci i młodzieży. Od 2005 roku w naszych edukacyjnych inicjatywach wzięło udział prawie 650 tys. dzieci, a ponad 93 tys. nauczycieli i nauczycielek skorzystało z naszego wsparcia w rozwoju kompetencji cyfrowych. Utworzyliśmy ponad 100 multimedialnych świetlic w małych miastach i wsiach, z których tylko w 2024 roku skorzystało 112 tys. osób. Jesteśmy partnerem wielu działań i kampanii na rzecz bezpieczeństwa i higieny cyfrowej. Wydajemy raporty i publikacje, poradniki i gotowe scenariusze zajęć edukacyjnych, które uczą wielu ważnych kompetencji - przydatnych w internecie i w realu. Nasze programy działają w szkołach, a od niedawna także w przedszkolach, aby już od najmłodszych lat uczyć dzieci empatii, współpracy i krytycznego myślenia – to ważne przygotowanie do życia w świecie technologii.

Dbajcie o siebie i o innych - w realu i online.