„Zaprogramuj przyszłość” - jak nauka programowania zmienia szkołę - Aktualności - Fundacja Orange

Aktualności

„Zaprogramuj przyszłość” - jak nauka programowania zmienia szkołę

Za nami 8 seminariów regionalnych podsumowujących kilkumiesięczną naukę programowania, w której uczestniczyło 1200 nauczycieli, ponad 15 000 najmłodszych uczniów 259 szkół podstawowych oraz 450 edukatorów (pracowników placówek doskonalenia nauczycieli, bibliotek i domów kultury) w całej Polsce!

Wszystkie działania zrealizowaliśmy w ramach unijnego projektu „Zaprogramuj przyszłość”, pilotowanego przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania. Blisko 250 uczestników dyskutowało o tym, jak wykorzystać jego rezultaty, by zbudować edukację twórczo i bezpiecznie wykorzystującą technologie cyfrowe, uczącą logicznego myślenia i kształcącą kompetencje społeczne.

W seminariach uczestniczyło ponad 250 osób, przedstawicieli samorządów i szkół. Spotkania odbyły się w Olsztynie, Gdańsku, Bydgoszczy, Legnicy, Piotrkowie Trybunalskim, Choszcznie, Pielgrzymowicach, Częstochowie.

Dziękujemy Gościom za twórczą dyskusję. Specjalne podziękowania kierujemy do dyrektorów szkół i nauczycieli za ich zaangażowanie, pasję, z jaką prowadzili zajęcia z programowania przez cały projekt oraz za chęć dzielenia się swoimi doświadczeniami w trakcie seminarium.

Nauczyciele docenili wartość merytoryczną szkoleń, ciągłe wsparcie trenerów oraz dydaktyczną wartość zestawów do prowadzenia zajęć z nowych technologii, które trafiły do szkół – m.in. robotów, mat edukacyjnych oraz tabletów. Wielu pracowników ODN, bibliotek oraz centrów kultury wprowadziło do oferty swoich placówek zajęcia z programowania dla nauczycieli lub dzieci.

Oddaliśmy głos szkołom, które podzieliły się swoim doświadczeniem związanym z uczestnictwem w projekcie. Jak się okazało, za pomocą lekcji programowania można przekonać uczniów do każdego przedmiotu, nawet do ortografii! Dyskutowaliśmy również o wizji edukacji, która twórczo wykorzystuje technologie cyfrowe. Jak to określiła jedna z nauczycielek, nauka programowania pokazuje, że w dzisiejszych czasach uczeń powinien być współkreatorem edukacji, a przepływ wiedzy nauczyciel-uczeń powinien się odbywać w obie strony. Cieszymy się, ze nauczyciele zamierzają kontynuować zajęcia z programowania – w kolejnych latach, z kolejnymi grupami i na różnych przedmiotach. W ten sposób zaszczepiona pasja będzie kiełkować.