Kampania Offline Challenge ma za zadanie uświadomić ryzyka wiążące się z nadmiernym korzystaniem z internetu i urządzeń mobilnych. Jej celem jest zachęcenie młodych ludzi do szukania balansu w swoim życiu, dostrzegania radości życia niezwiązanej z popularnością bądź informacją, którą dają media cyfrowe. Ma skłonić do chwili refleksji nad swoją codziennością, czasem wolnym, relacjami z bliskimi i miejscem, jakie w życiu powinna zajmować technologia.
Głównymi adresatami akcji są młodzi, od 13 roku życia, ale kampanię może promować każdy, bo niemal każdy korzysta z telefonu i każdy z nas zna przynajmniej jedną osobę, która nadużywa np. internetu i social mediów.
Twoje zadanie!
Do udziału w kampanii zapraszamy każdego. Aby ją wesprzeć i pokazać, że bierzesz przykład np. z Ewy Krupy, naszej Prezes, wystarczy że odłączysz się od sieci na 48 godzin. Następnie, nagraj film, podziel się swoimi wrażeniami i wrzuć go na Facebooka, Twittera lub Instagram, używając #OfflineChallenge.
Kampania została zainicjowana przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę i NASK w ramach działań Polskiego Centrum Programu Safer Internet.